Aktuality

Konference FEG v Moskvě (listopad 2015) za účasti zástupce ČSHP

2.2.2016

V termínu 17. – 22.11.2015 se zástupce ČSHP Ing. Karel Bubník zůčastnil 17. kongresu Evropských turistických průvodců v Moskvě, který probíhal společně s 22. valnou hromadou organizace FEG – European Federation of Tourist Guide Associations).

Moskevský kreml

Moskevský Kreml v noci

Oficiální informace:

Ohlednutí zástupce ČSHP:

V roce 2015 zajišťovala konferenci Moskevská asociace turistických průvodců a už podle očekávání pojala akci v „ruském“ stylu. Za možnost zůčastnit se této akce patří poděkování Asociaci průvodců ČR, která zastupuje Českou republiku v organizaci FEG. Konkrétní poděkování patří předsedovi asociace panu Stanislavu Volemanovi a vlastně i předsedovi ČSHP Michalu Lollokovi, jehož jsem na konferenci zastupoval.

Po trochu krkolomném začátku při řešení vstupních víz těsně před začátkem akce vše na místě perfektně fungovalo. Většina „mladých“ (Generation next, young generation, …), jak nás nazývali, tedy průvodci 25–35 let, byla ubytována v Hotelu Holiday Inn, kousek od centra města.

Již večer po příletu jsme si uvědomili fakt, že není možné v obchodě koupit žádné ochranné nápoje. Z tohoto důvodu první seznamovací večer proběhl v hotelovém lobby baru, kde velká část účastníků zanechala veškeré své osobní kapesné.

S ostatními účastníky konference jsme se setkali druhý den na registraci v hotelu Mariott. Po ranní registraci jsme vyrazili na prohlídku města (Moskevský Kreml, ulice Starý Arbat, metro, …), navštívili jsme všechny známé symboly města. Večer proběhla uvítací ceremonie v „Cathedral of Christ The Saviour“, kde promluvili hlavní zástupci kongresu.

Chrám Vasila Blaženého

Následující den po přejezdu do hotelu Mariot následoval transfer do galerie (State Tretyakov Gallery). Odpoledne pak krátká prohlídka (Winzavod/ArtPlay), po které měla následovat diskuze na různá témata u „kulatého stolu“. Nic však nenasvědčovalo, že by z časových důvodů byla uskutečnitelná a proto jsme se rozhodli pro alternativní program. Při večeři na lodi (Radisson boat) probíhala společná diskuze na různá odborná témata.

Část naší skupiny na Rudém náměstí

Další den ráno jsme vyrazili na celodenní výlet do monastýru v Sergiev Posad, kde bylo dostatek prostoru na seznámení a diskuze s ostatními průvodci. Řešili jsme především legislativní a platové podmínky v jiných zemích.

Poslední den byl vyhrazen návštěvě muzea kosmonautiky a následně volnému programu, který jsem využil k prohlídce Moskvy. Následovala poslední večeře v jedné z vyhlášených ruských restaurací (“Turandot” restaurant), kde část programu (tombolu) zajišťoval tým Asociace průvodců ČR. Ráno již následoval transfer na letiště a odlet zpět do ČR.

Během pobytu v Moskvě jsem měl možnost seznámit se s turistickými průvodci z celého světa, diskutovat problémy a čerpat inspiraci. I z postu horského průvodce musím říci, že s turistickými průvodci sdílíme podobné zkušenosti, i když prostředím jiné. Také porovnání ostatních zemí nevykazuje v této profesi zásadní rozdíly.

Jsem vděčný, že jsem své zkušenosti mohl navzájem sdílet s ostatními a děkuji za nezapomenutelný zážitek.

Karel Bubník, člen výkonného výboru ČSHP

Video účastníků „Generation next“: Video – dokumentace kongresu:

Zatým ČSHP upravil a zveřejnil, Michal Lollok

Další aktuality

Útulna Carine, Černá hora

6.7.2024

Útulna Carine je oblíbeným místem k přenocování v Národním parku Komovi v Černé hoře. Prochází tudy zároveň stezka via Dinarica.

Celá aktualita
Petice: Zachovejme svobodu pohybu v lesích

31.5.2024

Členové strany Zelených připravili petici Zachovejme svobodu pohybu v lesích.